Σκέψεις….

Standard

mgb14_richter_10_nicht_hand_media_gallery_res

Ετεροδημότες…κάπως σαν «μειονότητα». Κοντά σαράντα χρόνια κατοικώ σ’ αυτό τον δήμο, αλλά ψηφίζω σε άλλον. Πράγμα το οποίο σημαίνει ότι ξέρω πρόσωπα και πράγματα. Πολλές υποψηφιότητες από άτομα γνωστά και άξια,τα οποία θα ήθελα να ψηφίσω αλλά δεν μπορώ. Δεν σημαίνει, βέβαια, ότι δεν τα υποστηρίζω με όποιον τρόπο θεωρώ κατάλληλο, χωρίς να με απασχολεί η παραταξιακή τοποθέτηση τους. Ο τόπος χρειάζεται ικανά άτομα για να πάει μπροστά και, κυρίως, εκεί εστιάζω. Άτομα που πιστεύουν σ’ αυτό που κάνουν, που δεν έχουν αποκλειστικό στόχο τον αριθμό ψήφων μέ τον οποίο θα εκλεγούν, και δεν το θεωρούν προσωπική καταξίωση. Ενδεικτικό, λοιπόν, της αντίληψης που αυτά τα άτομα έχουν για την τοπική αυτοδιοίκηση και για τους πολίτες που μένουν στο δήμο είναι – θεωρώ – και ο τρόπος που αντιμετωπίζουν τους ετεροδημότες. Συχνά σαν άτομα που τους ανέχονται, αφού για κακή τους τύχη δεν είναι δημότες άρα και εν δυνάμει ψηφοφόροι. Θα γίνω πολύ σαφής: με πλησιάζουν άνθρωποι που μέχρι χθες ούτε καλημέρα δεν μου έλεγαν – δικαίωμά τους φυσικά – με φυλλάδια ανά χείρας, απλωμένη παλάμη για χειραψία, για να μου δηλώσουν τον συνδυασμό με τον οποίο καταβαίνουν και να μου εκθέσουν απόψεις και θέσεις τους. Τους ακούω με προσοχή, και στο τέλος δηλώνω με όλη την ειλικρίνια που με διακρίνει ότι είμαι ετεροδημότης. Πάραυτα, και, συχνά, αγενέστατα μου γυρνούν την πλάτη και εξαφανίζονται. Και αυτό είναι δικαίωμά τους, βεβαίως. Τραγικό λάθος κατά την αποψή μου που θα έπρεπε να το αποφεύγουν, διότι για μένα αυτή η συμπεριφορά υποδηλώνει ακαταλληλότητα για υποψηφιότητα. Θεωρούν χάσιμο χρόνου να ασχοληθούν με ένα άτομο του οποίου την ψήφο δεν διεκδικούν θεωρητικά. Το ότι ζω σ’ αυτό το κομμάτι γης, ουδόλως τους ενδιαφέρει. Μοιραία αυτή δεν είναι η συνήθης αντιμετώπιση των πάσης φύσεως «μειονοτήτων»; να τους «γυρνούμε την πλάτη», «ξένοι/ες» που βρέθηκαν στη γη μας, και που δεν μας απειλούν με την ψήφο τους!