Σκέψεις…….

Standard

Η διάσημη ρήση του Martin Niemöller. Καταδικάζοντας την απάθεια και την αδιαφορία των Γερμανών Διανοουμένων για τον αυταρχισμό των Ναζί πριν από το Ολοκαύτωμα το 1946, ο Γερμανός Πάστορας είπε την «διάσημη» ρήση την οποία παραθέτω στα γερμανικά, αγγλικά, και σε μετάφραση στα Ελληνικά. Παραμένεις «θεατής» σε όσα απεχθή συμβαίνουν γύρω σου. Δεν θέλεις να ξέρεις για όσα απάνθρωπα υφίστανται οι «άλλοι». Στο τέλος,όμως, όταν κάποτε φθάσει και η σειρά σου-γιατί έτσι γίνεται συνήθως – δεν θα έχει «μείνει» κανείς να σε υπερασπιστεί.

«Als die Nazis die Kommunisten holten,
habe ich geschwiegen,
ich war ja kein Kommunist.

Als sie die Sozialdemokraten einsperrten,
habe ich geschwiegen,
ich war ja kein Sozialdemokrat.

Als sie die Gewerkschafter holten,
habe ich geschwiegen,
ich war ja kein Gewerkschafter.

Als sie mich holten,
gab es keinen mehr,
der protestieren konnte.“ (http://www.martin-niemoeller-stiftung.de/4/daszitat/a31)

NiemollerQuoteMonmouthNJ580pxw

Πρώτα ήρθαν για τους κομμουνιστές
κι εγώ δεν μίλησα γιατί δεν ήμουν κομμουνιστής.

Μετά ήρθαν για τους συνδικαλιστές
κι εγώ δεν μίλησα γιατί δεν ήμουν συνδικαλιστής.

Μετά ήρθαν για τους Εβραίους
κι εγώ δεν μίλησα γιατί δεν ήμουν Εβραίος.

Μετά ήρθαν για μένα,
αλλά τότε δεν είχε μείνει πια κανείς για να μιλήσει.